Біологія. 10 клас. Тема 3. Спадковість і мінливість

 


Частина 1
Урок з теми "Основні поняття генетики"
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ матеріал підручника за посиланням:
Основні поняття генетики_Соболь_пар. 33
Самостійна робота "Основні символи генетики"

Урок з теми "Закономірності спадковості"
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ матеріал підручника за посиланням:

Урок з теми "Гібридологічний аналіз: основні типи схрещувань та їхні наслідки"
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ матеріал підручника за посиланням:
Гібридологічний аналіз_Соболь_пар. 36

Урок з теми "Сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень  спадковості людини"

Урок з теми "Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізація"

Урок з теми "Гени структурні та регуляторні. Регуляція активності генів в еукаріотичній клітині"

Урок з теми "Каріотип людини та його особливості. Хромосомний аналіз як метод виявлення порушень у структурі каріотипу"
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ матеріал підручника за посиланням:
Каріотип. Хромосомний аналіз_Соболь_пар. 40

Урок з теми "Генетика людини. Сучасний стан досліджень геному людини"

Урок з теми "Моногенне та полігенне успадкування ознак у людини"
Переглянути презентацію

Урок з теми "Зчеплене успадкування. Позахромосомна (цитоплазматична) спадковість у людини"
Переглянути презентацію

Практична робота № 2 "Розв'язування типових генетичних задач"
ПЕРЕЙТИ ДО ЗАВДАННЯ

Частина 2
Урок з теми "Закономірності спадкової та неспадкової мінливості людини"
Лабораторна робота № 2 "Вивчення закономірностей модифікаційної мінливості"

Урок з теми "Мутації та їхні властивості. Поняття про спонтанні мутації"



Урок з теми "Популяційна генетика людини. Особливості генофонду людських спільнот та чинники, які впливають на їх формування. Закономірності розподілу алелів у популяціях"

Урок з теми "Сучасні завдання медичної генетики. Спадкові хвороби і вади людини, хвороби людини зі спадковою схильністю, їхні причини"
Переглянути презентацію

Урок з теми "Методи діагностики та профілактики спадкових хвороб   людини. Медико-генетичне консультування"
Переглянути відеоурок "Спадкові захворювання людини та їх діагностика"

Навчальний проєкт 2. 
Презентація проєкту передбачає створення буклету, постеру, презентації, бук-трейлеру, скрайбу тощо (на ваш вибір)

Теми для роботи над проєктом (одна на вибір):

Тема 1. Генетичний моніторинг в людських спільнотах.
Мета: Дослідити, як проводиться генетичний моніторинг у людських спільнотах, виявити чинники мутаційних процесів, оцінити шкідливу дію чинників оточуючого середовища щодо виникнення вроджених вад розвитку.
План виконання
1) Використовуючи додаткові джерела інформації, знайдіть інформацію про чинники мутаційних процесів у людських спільнотах.
2) Укажіть критерії, що можуть бути використані для проведення генетичного моніторингу з метою виявлення мутагенних впливів чинників навколишнього середовища.
3) Висловіть свою думку щодо проведення генетичного моніторингу для попередження виникнення вроджених вад розвитку людини.
4) Презентуйте результати власних досліджень.

Тема 2. Скринінг-програми для новонароджених.
Мета: Дізнатися про основні скринінг-програми для діагностики спадкових хвороб у немовлят.
План виконання
1) Знайдіть додаткову інформацію про скринінгові програми, що використовуються для діагностування спадкових хвороб у немовлят.
2) Відшукайте критерії, за якими спадкові хвороби обміну речовин включаються в скринінгові програми їх діагностики.
3) Ознайомтеся з показаннями для застосування скринінг-програм із метою діагностики хвороб у немовлят.
4) Опрацюйте й проаналізуйте зібрану інформацію.
5) Висловіть свою думку про можливі шляхи розвитку скринінгових програм для діагностики майбутнього.
6) Презентуйте результати власних досліджень.

Тема 3. Генотерапія та її перспективи. 
Мета: Дізнатися про основні методи генної терапії та її перспективи у лікуванні хвороб людини.
План виконання
1) Відшукайте інформацію про генетичні хвороби, їх симптоми, діагностику, можливі шляхи лікування.
2) Укажіть генетично обумовлені хвороби, для лікування яких широко застосовується генна терапія.
3) Ознайомтеся із профілактичними заходами появи, попередження генетично обумовлених хвороб у новонароджених.
4) Опрацюйте та проаналізуйте зібрану інформацію.
5) Висловіть свою думку про сьогодення та перспективи генної терапії, плюси та можливі мінуси її застосування.
6) Презентуйте результати власних досліджень.