Біологія. 8 клас. Сторінка для учнів


Урок з теми "Біосоціальна природа людини.  Методи дослідження організму людини"
Переглянути презентацію

Урок з теми  "Науки, що вивчають людину. Значення знань  про  людину для збереження її здоров'я"
Переглянути презентацію


Урок з теми "Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини"
Переглянути презентацію

Урок з теми "Тканини людини"
Переглянути презентацію

Параграф 2_ Біологія. Матяш Н.Ю._опрацювати

Урок з теми "Органи.  Фізіологічні системи"
Переглянути презентацію


Урок з теми "Поняття про механізми регуляції. Нервова регуляція"
Переглянути презентацію


Урок з теми "Гуморальна регуляція. Поняття про гормони. Імунна регуляція"
Переглянути презентацію




Урок з теми "Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. Кістки та хрящі"
Переглянути презентацію


Урок з теми "Типи кісток скелета людини та особливості їхнього з'єднання"
Переглянути презентацію

Урок з теми "Огляд будови скелета людини"
Переглянути презентацію

Переглянути навчальне відео до уроку

Урок з теми "Функції та  будова скелетних м'язів"
Переглянути презентацію


Урок з теми "Основні групи скелетних  м'язів"
Переглянути презентацію

Переглянути навчальне відео до уроку

Урок з теми "Розвиток опорно-рухової системи людини з віком. Профілактика порушень опорно-рухової системи"
Переглянути презентацію

Переглянути навчальне відео до уроку

Проєкти з теми:
1. "Гіподинамія - ворог сучасної людини"
2. "Рухова активність - основа фізичного здоров'я"
Вимоги до підготовки проєкта:
1) проєкт готується у електронній формі або у паперовій формі;
2) у електронній формі проєкт може бути підготовлений у вигляді:
- презентації PowerPoint ( до 10 слайдів);
- відеоролика у форматі mp4 (до 5 хвилин);
- карти знань, створеної за допомогою онлайн-сервісу
 https://bubbl.us/
3) у паперовій формі проєкт може бути підготовлений у вигляді:
- плакату
- постеру
- буклету

Урок з теми "Надання першої допомоги при  ушкодженнях опорно-рухової системи"
Переглянути презентацію

Запрошую взяти участь у квесті  "Обмін речовин як основна функція життя"
Урок з теми "Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів"
Переглянути презентацію


Урок з теми "Харчові та енергетичні потреби людини. Значення збалансованого харчування для збереження здоров'я"
Переглянути презентацію

Переглянути навчальне відео до уроку

Проєкт "Збалансоване харчування"
Вимоги до підготовки проєкта:
1) проєкт готується у електронній формі;
2) проєкт може бути підготовлений у вигляді:
- презентації PowerPoint ( до 10 слайдів);
- відеоролика у форматі mp4 (до 5 хвилин);
- карти знань, створеної за допомогою онлайн-сервісу
 https://bubbl.us/


Урок з теми "Значення травлення. Система органів травлення"
Переглянути презентацію

Урок з теми "Процеси травлення в ротовій порожнині. Ковтання"
Переглянути презентацію

Урок з теми "Процеси травлення в шлунку та кишечнику. Перистальтика, всмоктування"
Переглянути презентацію

Урок з теми "Регуляція травлення. Харчові розлади та їх запобігання"
Переглянути презентацію

Урок з теми "Значення дихання для існування організму. Система органів дихання, її будова та функції"
Переглянути презентацію

Урок з теми "Процеси газообміну в  легенях і тканинах"
Переглянути презентацію

Урок з теми "Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів"
Переглянути презентацію

Урок з теми "Профілактика захворювань дихальної системи"
Переглянути презентацію

Урок з теми "Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Кров, її склад та функції. Лімфа"
Переглянути презентацію

Урок з теми "Еритроцити. Групи крові. Правила переливання крові"


Лабораторна робота "Мікроскопічна будова крові людини"

Урок з теми "Лейкоцити. Імунна система" 

Урок з теми "Неспецифічний (вроджений) та специфічний (набутий) імунітет. Імунізація. Алергія. СНІД та його профілактика" 

Урок з теми "Система кровообігу" 

Урок з теми "Серце, його будова і функції.  Поняття про серцевий цикл. Робота серця" 
Урок з теми "Рух крові. Будова та функції  кровоносних судин" 

Урок з теми "Кровотечі та перша допомога під час них. Серцево-судині захворювання та їх профілактика" 



Урок з теми "Нейрон. Рефлекс. Будова нервової системи людини. Центральна і периферична нервова система" 

Урок з теми "Будова і функції спинного мозку людини" 

Урок з теми "Головний  мозок людини"

Урок з теми "Соматична і вегетативна нервова система"
Переглянути презентацію

Урок з теми "Профілактика захворювань нервової системи"
Переглянути презентацію
Урок з теми "Загальна характеристика  сенсорних систем та їхня  будова" 

Урок з теми "Зорова сенсорна система. Око"
Лабораторне дослідження "Виявлення сліпої плями на сітківці ока"
Вивчаємо будову ока. 
Перевірте, як ви засвоїли будову ока. 

Урок з теми "Сприйняття зображення, світла, кольору, простору. Гігієна зору"
Це цікаво! 
Наші загадкові органи чуття 
Ілюзії сприймання - неадекватні сприймання, які неправильно, викривлено, помилково відображають об'єкти, що діють на аналізатори.
Ілюзії зумовлюються різними причинами: виробленими життєвою практикою прийомами зорового сприймання, особливостями зорового аналізатора, зміною умов сприймання, дефектами зору тощо.
Ілюзії породжуються діяльністю різних аналізаторів. Найпоширенішими є зорові ілюзії. Так, людина в білому одязі здається повнішою, ніж у темному. Те саме стосується тканин у горизонтальні або вертикальні смуги. Дзеркальна стінка розширює приміщення, створює ілюзію простору.
Зорові ілюзії були помічені й у тварин. На практичному використанні зорових ілюзій будується маскування, яке є захисним пристосуванням для звірів, риб, пташок.
Ілюзії можуть виникати також і при сприйманні руху. Наприклад, нерухомий предмет, відносно якого сприймається рух іншого предмета, здається рухомим. Якщо в полі зору немає рухомого предмета, відносно якого сприймався б рухомий предмет, то рух сприймається у 15-20 разів повільніше (наприклад, рух літака на тлі безхмарного неба).

Оптична ілюзія (зорова ілюзія) — помилка в зоровому сприйнятті, викликана неточністю або неадекватністю процесів неусвідомлюваної корекції зорового образу (місячна ілюзія, невірна оцінка довжини відрізків, величини кутів або кольору зображеного об'єкта, ілюзії руху, «ілюзія відсутності об'єкта» — банерна сліпота тощо), а також фізичними причинами («Плескатий Місяць», «зламана ложка» у склянці з водою). Причини оптичних ілюзій досліджують як з погляду фізіології зору, так і в рамках вивчення психології зорового сприйняття.



Віртуальна дошка Padlet допоможе вам  дізнатися більше.
Переглянути 



Урок з теми "Слухова сенсорна система. Вухо. Гігієна слуху"
Переглянути презентацію
Вивчаємо будову вуха. 
Інтерактивне завдання допоможе краще засвоїти навчальний матеріал.
Перейти до завдання

Урок з теми "Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю"
Переглянути презентацію


Урок з теми "Сенсорні системи нюху та смаку. Рецептори внутрішніх органів"
Переглянути презентацію

Готуємося до тематичного оцінювання!
Щоб узагальнити навчальний  матеріал з теми "Сенсорні системи", перегляньте відео "АНАЛІЗАТОРИ"